networkrankpro networkrankpro .

networkrankpro

استفاده از تكنيك فيلم سازي در God of War

Cory Barlog مدير شركت Sony Entertainment در آخرين نمايشگاه E3 سال گذشته، برنامه بلند پروازانه خود را با آپديت بازي God of War معرفي كرد. به گفته بارلوگ بازي به صورت غير منقطع و تك صحنه انجام مي‌شود. او امسال اعلام كرد كه مدت كمي بعد از شروع اين پروژه، بعضي از اعضاي تيم برنامه نويسي در مورد ادامه اين طرح مردد شدند و بارلوگ براي نشان دادن قدرت تكنيك فيلم در اين بازي تصميم گرفت صحنه‌اي از فيلم اكشن Jouhn Woo (Hard Boiled) را نشان دهد تا تكنيك استفاده شده در بازي را بيشتر براي ديگرا جا بياندازد.

بارلوگ مي‌گويد: "صحنه‌اي منحصر به فرد در فيلم هارد بويلد وجود دارد كهTaquila  و دوستش مي‌خواهند از بيمارستان خارج شوند و هم زمان به تمام افرادي كه پيش رويشان حاضر مي‌شود شليك مي‌كنند. آنها به سمت آسانسور مي‌روند و دوست تكيلا به صورت كاملا تصادفي به يك پليس شليك مي‌كند. بعد وارد آسانسور مي‌شوند و درها بسته مي‌شود. دوست تكيلا از اينكه به يك پليس شليك كرده منقلب است و بازيگران در اين صحنه طيف زيادي از احساسات مختلف از خود بروز مي‌دهند.

 

بارلوگ تكنيك استفاده شده در اين صحنه را استثنائي مي‌داند. فيلم اكشني كه علاوه بر داشتن صحنه‌هاي مبارزه با اسلحه، بيننده را به قهرمان فيلم قفل مي‌كند و هيچ كدام از صحنه‌ها قطع يا "كات" نمي‌شود. نام اين تكنيك در صنعت فيلم سازي "تك صحنه (One Shot)" است و طي آن هيچ وقفه‌اي در حين بازي بازيگران ايجاد نمي‌شود. در اين تكنيك، فيلم با حركت يك دوربين فيلم برداري مي‌شود كه همزمان با حركت بازيگران، تغيير مكان مي‌دهد. اين روش به خلق نوعي ارتباط صميمي بين بيننده و بازيگر داستان معروف است. همچنين فيلم برداري صحنه‌هاي "One Shot" بسيار سخت است زير همه چيز بايد عالي پيش برود و مجالي براي اشتباه نيست.

بارلوگ اين تكنينك سنتي را براي شروع برگزيد و گفت: "من عاشق فيلم و تلويزيون هستم. اما ما چيزهايي داريم كه آنها ندارند. ما مي‌توانيم با كاربر تعامل برقرار كنيم و به وي اجازه دهيم تا در مسير داستان تغيير ايجاد كند".

برخلاف يك بيننده فيلم، بازيكن در يك بازي مي‌تواند همه چيز را در حين يك بازي تك صحنه كنترل كند. بازي‌هاي ويديويي وان شات به هيچ عنوان به بازيگران، تيم جلوه‌هاي ويژه و عملكرد بدون عيب آنان متكي نيستند. بارلوگ اميدوار است كه نتيجه  استفاده از اين شيوه جديد منحصر به فرد شود: "مي‌خواهم يك بازي با هويت شخصي خودم خلق كنم".


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۱۹:۳۴ توسط:networkrankpro موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :