networkrankpro networkrankpro .

networkrankpro

ده كليد براي تقويت روحيه

 

. خود را بشناسيد.
امروز پيشنهاد سقراط در قرن پنجم قبل از ميلاد كه در آن متني بر خودشناسي ارائه شد و به قوت خود پابرجاست . اهداف ، احساسات و محدوديت هاي خويش را بشناسيد و با آرامش با آن ها برخورد نماييد. خواه از طريق مطالعه ، خواه از طريق انديشيدن و تفكر ، سعي كنيد بعضي راه هايي را كه باعث شناخت شما از خودتان مي شود و اين كه چه چيزهايي شما راخوشحال مي كند پيدا كنيد. چنانچه به اين توصيه عمل كنيد ، بهتر قادر به كنترل زندگي و مشكلات پيش رو خود خواهيد بود.

2. به خودتان ارزش دهيد و به خود اعتماد داشته باشيد.
ممكن است سخت به نظر برسد اما سعي كنيد رفتارتان گوياي اين باشد كه از خودتان محافظت مي كنيد. حتي اگر هميشه احساس عدم اعتماد مي كنيد ، برخورد مردم با شما متاثر از رفتار و پوشش شماست . بنابراين خود ارزشي و خود اعتمادي را به نمايش بگذاريد تا احترام را براي شما به ارمغان بياورد.

3. بيش از حد توان تان كار كنيد.
همه با سخت كوشي خواهان تامين امنيت و رفاه خانواده مان هستيم . اما مهم اين است كه تعادل را در زندگي حفظ كنيم.
معمولا آن چه از نظرمالي دنبال مي كنيم با آن چه كه تحقق مي يابد يكسان نيست. اگر براي شما تامين معاش مهمتر از صرف وقت با عزيزان يا لذت بردن از زندگي است ، بهتر از تعيين اولويت ها بازنگري كنيد. سعي كنيد برقراري تعادل را از كسي كه بين زندگي شغلي و خانوادگي اش اين توازن را ايجاد كرده بياموزيد يا اين كه با خانواده يا دوستانتان راجه به تاثيرات شغلي تان بر روي آن ها صحبت كنيد.

 

ده كليد براي تقويت روحيه

 

4. از افراد منفي دوري كنيد.
از ارتباط مسموم كه شما احساس ناراحتي ، عصبانيت يا نا امني مي كند اجتناب كنيد. حتي المقدور ارتباط خويش را با كساني كه براي شما افسردگي به ارمغان مياورند به حداقل برسانيد ، كساني كه اكثرا محبت هاي دريافتي را بدون پاسخ مي گذارند و يا كساني كه دائما از شما انتقاد مي كنند. صداقت سخنان چنين افرادي را مورد ارزيابي قرار دهيد تا ببينيد كه ميزان حقايق موجود در سخنانشان تا چه حد بر اساس ارتباطي مثبت و خوش بينانه است. اگر كساني شما را تحت فشار رواني قرار مي دهند صريحا از آن ها بخواهيد شما را رها كنند.

5. مثبت فكر كنيد.
سعي كنيد از حداكثر توانايي هايتان استفاده نماييد و به قدرت خود اتكا كنيد. علايق شخصي تان را با مطالعه و رفتن به كلاس توسعه دهيد. علايق جديد را به كارگيريد. همه ما بخشي از اوقاتمان را از دست داده ايم اما افراد موفق از شكست هايشان درس گرفته اند و مغلوب شكست شان نشده اند. اگر شما توانايي هايتان را به خوبي افزايش دهيد و نقش مثبتي داشته باشيد واقعا قادر به تغيير موقعيت هاي منفي به موقعيت هاي مثبت خواهيد بود.

6. ورزش ، ورزش ، ورزش.
يك رژيم غذايي مناسب و قدري فعاليت بدني روزانه ، اعم از اين كه پياده روي آرام باشد يا كار بيرون ، فشار و اضطراب را تخفيف مي دهد و روحيه را شاداب نگه مي دارد. ورزش و تمرينات بدني افراد را از احساس برتري طلبي رهايي و توانايي هاي سركوب شده ذهن را ترقي مي دهد.
همين امر منجبر به جلوگيري از افسردگي مي شود. براي اشخاص متفاوت ورزش هاي مناسب آنها وجود دارد. تمرينات كششي و يوگا براي تخفيف فشار بسيار مناسبند. بعضي تمرينات نيز مي توانند به رفع عصبانيت كمك كنند البته ورزش بيرون از منزل فوايد مضاعفي دارد. نور ، آفتاب در بهبود روحيه و تخفيف افسردگي كمك موثري محسوب مي شود.

7. بخشي از اوقاتتان را تنها بگذرانيد.
لذت بردن از جمع دوستان و تنهايي دو بخش از زندگي اند كه براي تقويت روحيه بسيار مهم اند. علاوه برگذارندن 20 دقيقه در حمام ، گوش دادن به موسيقي يا خروجي از منزل يه قصد لذت بردن از طبيعت ، زماني را براي لذت بردن از تنهايي خويش صرف كنيد . چنانچه اين امر را سخت يافتيد ممكن است با توسل به اجتماع از مشاركت در موضوعات مهم دوري كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۱:۲۸ توسط:networkrankpro موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :